julia schulz-dornburg

arquitecto

Home sweet home. UIA 1996, Barcelona

LLAR DOLÇA LLAR va pretendre ser una reflexió sobre la vida i l’entorn privat dels habitants de les grans ciutats: un modest “case-study” al voltant de l’habitació de l'home a la metròpolis. Va investigar el microcosmos dins del macrocosmos, entenent el primer com el lloc més pròxim, més quotidià, dins del qual l'home de la gran ciutat situa la seva vida. La cèdula domèstica ha de respondre a la gran varietat d'exigències dels múltiples col·lectius que la conformen. L'habitatge està condicionat pel promotor, l'agent de la propietat immobiliària, per l'arquitecte, pel dissenyador, pels mitjans de comunicació i, òbviament, pel seu destinatari: l'habitant. L'exposició es va subdividir (conceptualment i físicament) en 5 parts que representaven els principals grups involucrats en la creació de l’habitatge: el promotor, la premsa, l'arquitecte, l'habitant i el dissenyador. Els contenidors, units per un recorregut linear, representaven cinc espais on s'exposaven la visió particular de cadascun dels grups.