Quan plovien octavetes. Clandestinitat, premsa i propaganda antifranquista. Barcelona
Al llarg de la dictadura, i malgrat la repressió, va forjar-se una lletra clandestina formada per la publicació de centenars de diaris, revistes, butlletins etc., així com d’octavetes i fulls volanders. L’Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona ha pogut preservar una part significativa d’aquest patrimoni cultural i històric fins el punt de formar... >>
Franco Victòria República, impunitat i espai urbà. Born, Barcelona
Els monuments commemoren fets històrics, els seus peanyes, columnes, obeliscos i arcs de triomf marquen la permanència del poder a través de l'apropiació de l'espai col·lectiu. La gramàtica del monument del segle XIX ha romàs pràcticament inalterada fins que la irrupció dels moviments d'avantguarda va aplanar el camí per a l'art contemporani a... >>
Concurs projecte museogràfic "Museu Casteller de Catalunya". Valls, Tarragona
El projecte vol potenciar la capacitat del museu per revitalitzar el barri antic de la ciutat, tot connectant dues places emblemàtiques del centre històric. El projecte aposta per una forta presència a la planta baixa i adjudica una part important dels recursos a consolidar i enriquir la connexió entre el museu i la ciutat.Hem utilitzat els colors... >>
El Cos Vestit, DHUB, Barcelona
"El Cos Vestit" reflexiona sobre la manipulació del cos humà al llarg de la història de la moda i il·lustra l'estandardització de la silueta i la forma del cos des del segle XVI fins al segle XXI. L'exposició està organitzada de manera cronològica i ocupa tota la tercera planta del museu, uns 655 m2. Una gran col·lecció de roba i estructures... >>
“Panoramic life”, Munic
Aquesta col·lecció de fotos satelitales mostra que el traçat de les recents urbanitzacions especulatives és notòriament descontextualitzat del seu entorn. "Benvingut a la vida que esperaves" diu una de les promocions immobiliàries a la costa del sol. Com és la ciutat on podries desenvolupar la vida que esperaves? Com és la urbanització on es viu... >>
Ruïnes Modernes, FAD. Convent dels Àngels, Barcelona
L'exposició «Ruïnes modernes, un topografia de lucre», reflectit en el llibre homònim publicat per l'editorial Àmbit, és fruit d'un procés continu d'investigació que arrenca el 2010 amb les primeres indagacions sobre universos d'oci, ciutats fantasmes i paisatges de lucre. La col•lecció dels casos presentats respon a una selecció personal de 60... >>
Moderne Ruinen, Leerstandskonferenz. Architekturhaus Kärten, Klagenfurt
L'exposició "Ruïnes modernes, una topografia de lucre" va ser el preludi d'un cicle de conferències sobre el tema, organitzada per la Architektur Haus Kärnten, en el Napoleonstad, Klagenfurt. L'exposició, composta per fotos, imatges de satèl·lit, plans i vídeos, es va inaugurar el 5 d'octubre de 2013 en el marc de la "ORF - Llarga Nit dels... >>
Modern Ruins Berlin
A Topography of Profit. Aedes, BerlinLa exposició es el resultat d’un procés continu d’investigació que ha començat al any 2010 amb les primeres indagacions sobre universos de l'oci, ciutats fantasmes i paisatges de lucre. L'ocàs prematur d'alguns d'aquests assentaments a causa de l'esclat de la bombolla ens presenta amb imatges d'inquietant bellesa, la incongruència entre la vida... >>
Ruinas Modernas-Spain mon amour. Ico Museum, Madrid
La peça central del treball esta formada per l’inventari fotogràfic de la construcció especulativa abandonada a Espanya. Dels mes de 60 casos fotografiats i investigats, al llarg de 10.000km, es mostren unes 30 urbanitzacions abandonades. L’exposició s’organitza en un recorregut on la informació s’agrupa per tipologies i espais, combinant realitat... >>
Museu Etnològic del Montseny, La Gabella. Arbúcies
Per a assolir un marc adequat per a la nova museolgia de la col·lecció permanent del Museu es proposen diverses millores i reestructuracions en l'edifici existent que al seu torn permetran uns itineraris millorats i una circulació d'acord amb el guió museogràfic. La reordenació permetrà una fluida seqüència d'espais expositius i crearà unes sales... >>
Casa de les Llengües. Can Ricart, Barcelona
Preexistència: una antiga fabrica, patrimoni industrial a escala urbana. Les dimensions i el llenguatge museístic fan referència a les qualitats d'aquest patrimoni. La sala expositiva manté la seva extensió original, sense interrupcions visuals, adaptant-se al volum i extensió tot respectant la historia del lloc.La estratègia museogràfica... >>
Observatori Fabra. Barcelona
L'Observatori Fabra, a 413 metres d'altitud, presideix des del 1904 un lloc privilegiat en la muntanya del Tibidabo. L'edifici ofereix una extensa vista sobre Barcelona i a la vegada està prou a prop del cel per a poder recopilar la informació meteorològica, sísmica i astronòmica corresponent. El projecte de l'adeqüació d'espais per a aquestes... >>
El Cos Vestit. Museu de les Arts Decoratives,
Palau de Pedralbes, BarcelonaEn el palau de Pedralbes s'ha reconstruït una bona part del Museu d'Indumentària amb mètodes expositius contemporanis. S'exemplifica amb aquesta posada en escena una de les possibles vies d'integrar els grans fons patrimonials en unes noves fórmules museístiques que entrellacin el testimoniatge històric i la interpretació crítica i... >>
"Cultura Catalana Singular i Universal”.
Fira del Llibre, FrankfurtL'exposició del convidat d'honor en la fira de llibre de Frankfurt “Cultura Catalana, Singular i Universal”, s'estructura en dues parts clarament diferenciades. Un gran tancament curvilini separa la zona interior on se situa l'àmbit expositiu pròpiament dit de l'espai diàfan exterior on conviuen diferents activitats relacionades.
L’interior, que... >>Sopars amb estrelles. L'Observatori Fabra,
BarcelonaL'Observatori Fabra, a 413 metres d'altitud, presideix des del 1904 un lloc privilegiat en la muntanya del Tibidabo. L'edifici ofereix una extensa vista sobre Barcelona i a la vegada està prou a prop del cel per a poder recopilar la informació meteorològica, sísmica i astronòmica corresponent. Durant els mesos d'estiu el Observatori Fabra ofereix... >>
Navegants del Segle XXI. Museu Marítim, Barcelona
L'exposició “Navegants del Segle XXI” en el Museu Marítim té com tema la navegació espacial europea amb la seva base en la Guinea francesa. La sala medieval de l'antiga drassana acull en aquesta mostra uns navilis d'alta tecnologia, protagonitzats per un coet (escala 1/20), una còfia (una reproducció a escala real) i la sala Júpiter (centre de... >>
Sensacions. Edifici Fòrum, Barcelona
Un dels principals criteris d'actuació en l'Edifici Fòrum era respectar el caràcter de l'edifici d'autor i situar-se dintre de la “caixa negra” d'una forma exempta i independent, evitant al màxim ajuntar estructures existents amb suports i parets expositius.
La instal·lació museogràfica “Sensacions”, situada en la primera planta en el vértex sud... >>Proposta concurs Globo Celáqueo. Barcelona World Race, Barcelona
La proposta per al “monòlit” i trofeu de la Barcelona World Race és un gran globus “celaquéo” (terme compost de celeste i aigua en l'esfera terrestre) que representa de forma objetual les dades i informacions indispensables per a la navegació. Aquest gran mapa tridimensional actua com fita, referència física d'un esdeveniment en mars llunyans i... >>
Stand COAC. Construmat, Barcelona
L'encàrrec del COAC per al disseny d'un estand per a Construmat havia de girar entorn de la sostenibilitat, tema central i de debat al Construmat 2005, i mostrar el resultat d'un concurs d'idees per a una tenda de campanya, convocat pel propi COAC. Volíem implantar el marc idíl·lic de les tendes de campanya en l'atrafegada realitat firal sense... >>
Place, el món en una maleta.
CCCB, Barcelona.Vasava Artworks i el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona presenten Place, el món en una maleta, un projecte d'investigació sobre les relacions entre l'entorn i el procés creatiu en el qual trenta-cinc dissenyadors han plasmat el món que els envolta. L'estudi gràfic de Barcelona Vasava Artworks va posar en circulació dues maletes amb un... >>
Guerrers de Xi'an.
Fòrum Universal de les Cultures, BarcelonaLes imatges dels jaciments i el procés arqueològic d'excavar acuradament els tresors amagats, van ser la principal font d'inspiració per a la posada en escena de “Els guerrers de Xi'an”.
L'exposició s'organitzava en dos espais diferents però connectats entre ells: l'espai de la introducció (la sala d'audiovisual amb capacitat per a 250 persones)... >>Les Presons de Franco. Museu d'Història de Catalunya, Barcelona
'escenografia de les PRESONS DE FRANCO pretenia donar cos i veu al destí de tantes vides destrossades, víctimes dels seus ideals, conviccions o personalitats, que sense veu ni reconeixement oficial no podien formar part de la consciència col·lectiva, que ens salvaguardara d'una repetició històrica d’aquests fets tan aterradors. El conjunt d'una... >>
La Bossassona. Barcelona
La bossassona pretén incorporar a la iconografia nadalenca de llum i color, dos elements més, el moviment i el so.És important que l’efecte de la bossassona llueixi igual tant de dia com de nit, ja que l’efecte de un carrer és tant o més diürn que nocturn.S’ha imaginat un objecte que en la seva repetició, donarà una sensació de firmament... >>
Cosmópolis, Borges y Buenos Aires. CCCB, Barcelona
La relació entre l'escriptor argentí Jorge Luis Borges i la seva ciutat natal, Buenos Aires, es va intentar analitzar a l'exposició Cosmòpolis, Borges i Buenos Aires. Els set apartats: Fundació mítica, Fervor de Buenos Aires, El sud metafísic, La ciutat transfigurada, La Biblioteca infinita, L'heresiarca canonitzat i Cosmòpolis conduïen... >>
Tiran(i)a. CCCB, Barcelona
L'experiència de la tirania, viscuda en aquest cas pels albanesos sota la dictadura d’Enver Hoxha entre els anys 1944 --1990 va ser el tema de l'exposició de Tiran(i)a.
La història severa, dura i amarga de Tirana es va reflectir en l'escenografia de l'exposició. Es va utilitzar un llenguatge elemental, d'aspecte “cru” i s'absté de qualsevol... >>La otra Britania. Tecla Sala, L'Hospitalet
La mostra presentava el treball de sis artistes nascuts a Gran Bretanya, David Batchelor, Michael Landy, Txad Mc Cail, Grayson Perry Bob i Roberta Smith i Marc Quím, que, inspirats pel pop Art, treballen amb materials i icones extrets de la cultura popular de la societat postindustrial.
>>www.mycity.com. CCCB, Barcelona
Una gran taula d'onze metres de diàmetre va acollir 46 ordinadors, cadascun dels quals mostrava la guia electrònica d’una ciutat existent. WWW.MYCITY.COM es va crear íntegrament a Internet i va estar composat per 50 aportacions realitzades per diferents creatius de cadascuna de les ciutats participants. La multitud d'espais representats a la... >>
Tresors de la Natura. Museu de Zoologia, Barcelona
L'edifici de Domènech i Montaner va obrir les seves portes el 1888 com el cafè restaurant de l'exposició universal. La seva planta baixa està ocupada per un gran espai diàfan que gaudia d'una connexió directa i oberta amb l’exterior. Amb el temps i canvi d'usos les finestres de la planta baixa es van tapar i s’hi va posar una tanca fins que la... >>
Futur Compost. Palau de la Virreina, Barcelona
FUTUR COMPOST tractava d'exposar el destí, l'actualitat i la història del disseny industrial català a través d'una selecció d'objectes que representessin, segons el comissari, l'eclecticisme de la nostra quotidianitat. Malgrat que els tres apartats de l'exposició, definits pel passat, el present i el futur marcaven un desenvolupament lineal i... >>
Salón Digital. CCCB, Barcelona
SALÓ DIGITAL va ser una exposició itinerant que reunia unes 130 obres d'art realitzades amb ordinador, un conjunt de peces en dos o tres dimensions (fotos, dibuixos, escultures o instal·lacions), obres projectades (curtmetratges i animacions) i una selecció de treballs virtuals a Internet. La gran varietat de matèria i tècniques era un dels punts... >>
Viatge a la Lluna. CCCB, Barcelona
L'exposició va presentar els objectes i l’story-board de la pel·lícula VIATGE A LA LLUNA, produïda per Frederic Amat amb el guió cinematogràfic de Frederic Llorca.
>>Caja de vidrio. Plaça del Born, Barcelona
Unes estructures envidriades que serveixen d'entrada i ventilació per al pàrquing subterrani, es convertien en aparador o vitrina mitjançant un pla de color i llums d'emergència existents. Un “ready-made” enmig d'un espai públic altament freqüentat.
>>Home sweet home. UIA 1996, Barcelona
LLAR DOLÇA LLAR va pretendre ser una reflexió sobre la vida i l’entorn privat dels habitants de les grans ciutats: un modest “case-study” al voltant de l’habitació de l'home a la metròpolis. Va investigar el microcosmos dins del macrocosmos, entenent el primer com el lloc més pròxim, més quotidià, dins del qual l'home de la gran ciutat situa la... >>
Ewiger Weizen. Brot Museum, Ulm
In einem einzigen Jahrhundert wurde der Weizenanbau von über sechzigtausend Landrassen auf ein paar Dutzend Hochertragssorten reduziert. Reste der verschwundenen Weizenlandrassen lagern in Samenbanken eingefroren und nummeriert. Rohmaterial für Experimente. Jenseits von seiner konkreten Bestimmung hat damit der Weizen als Verkörperung von Reichtum... >>