julia schulz-dornburg

arquitecto

Llibre: Cases de pel·lícula - Habitatge visionari al cinema

El llibre examina l’arquitectura domèstica visionària al cinema. Es tracta d'una recopilació de 20 cases extraordinàriament imaginatives. La tipologia, la mida i el caràcter de les cases que cobreixen l'època entre 1924 i 1997 , representen visions concurrents d'un hipotètic futur i representen, en tres dimensions, el sentiment predominant i l'ànim polític de l'època.

"Cases de Cinema" comprèn cases de ficció de l'avantguarda francesa en la dècada de 1920 (“L 'Inhumaine”), així com exemples del moviment modern (“The Fountainhead”) i les seves trampes estèrils (“Mon Oncle”) . Inclou habitatges utòpics dels anys 1960 (“The Sleeper”), cases d'alta tecnologia (“The Spy Who Loved Me”) i apartaments de ciutat metropolitana post-apocalíptica (“Blade Runner”, “Fifth Element”).

Els criteri de selecció de les cases és sobretot en funció del seu mèrit arquitectònic. Una mirada visionària, estil coherent i significat cultural són aspectes importants en aquests habitatges que entren en l'esfera pública a través de la pantalla. En aquesta compilació de cases de cinema que comparteixen el poder visionari i el pes simbòlic reservat, en general, per als edificis públics, s’examina l’híbrid entre públic i privat.

Els projectes, disposats en cinc capítols que identifiquen les qualitats importants de cada casa, s'agrupen d'acord al seu concepte de disseny. "Casa del Futur" es centra en les possibles modificacions domèstiques en els temps per venir, mentre que la "Casa Intel·ligent" posa atenció en l'àmplia gamma de comoditats i la incertesa que la tecnologia avançada podria portar a les nostres cases . Les residències de propietaris que sempre estan al dia i que tenen una debilitat per la sofisticació i l'estil s'acoblen en el capítol "Modern House" . Les llars dels dolents, amb certes tendències avantguardistes, és el tema de la "Casa del Malvat" i "Casa Espacial" està dedicada als models d'habitatge que s’adapten a les condicions adverses de l’espai exterior.

Totes les cases en aquesta publicació són de caràcter fictici: la seva presència física es limita a la pantalla. Les especificacions tècniques i els plànols que acompanyen cada un dels projectes són una reconstrucció de la ficció arquitectònica en la pel·lícula i han estat produïdes específicament per l'autor per al llibre.