• Llibre: ¿Dónde está Franco? Cuaderno de un viaje

    Aquest quadern és el diari d'un viatge que segueix els passos de les nou escultures eqüestres destinades pel règim a glorificar la imatge de Franco com a cabdill salvador d'Espanya. El quadern narra la cerca dels indrets ocults on es troban les estàtues, exposa els èxits i fracassos del viatge i retrata els seus amagatalls actuals. El diari... >>

  • Quan plovien octavetes. Clandestinitat, premsa i propaganda antifranquista. Barcelona

    Al llarg de la dictadura, i malgrat la repressió, va forjar-se una lletra clandestina formada per la publicació de centenars de diaris, revistes, butlletins etc., així com d’octavetes i fulls volanders. L’Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona ha pogut preservar una part significativa d’aquest patrimoni cultural i històric fins el punt de formar... >>

  • Seminari "Sobre la fotografia", La Virreina

    Dotze fotògrafs estan convidats a participar en un cicle de sis presentacions. Estan aparellats, i cada parella tindrà dues hores a la seva disposició. Betsy Green - Isabel Codina,  Pía Elizondo - Mònica Roselló,  Bettina Lockemann - Julia Schulz-Dornburg, Nuria Martínez - Rebecca Muttel,  Consuelo Bautista - Rosa Feliu,  Anna Malagrida - Elisenda... >>

  • Franco Victòria República, impunitat i espai urbà. Born, Barcelona

    Els monuments commemoren fets històrics, els seus peanyes, columnes, obeliscos i arcs de triomf marquen la permanència del poder a través de l'apropiació de l'espai col·lectiu. La gramàtica del monument del segle XIX ha romàs pràcticament inalterada fins que la irrupció dels moviments d'avantguarda va aplanar el camí per a l'art contemporani a... >>

  • Concurs projecte museogràfic "Museu Casteller de Catalunya". Valls, Tarragona

    El projecte vol potenciar la capacitat del museu per revitalitzar el barri antic de la ciutat, tot connectant dues places emblemàtiques del centre històric. El projecte aposta per una forta presència a la planta baixa i adjudica una part important dels recursos a consolidar i enriquir la connexió entre el museu i la ciutat.Hem utilitzat els colors... >>

  • Arquinset - Setmana d'Arquitectura: 3ra edició de Paisatges Contemporanis

    La tercera i última edició estarà dedicada a l’anàlisi del nou cicle especulatiu immobiliari que es lucra amb la(es) ruïna(es) (de la bombolla anterior). I, finalment, podrem respondre la pregunta inicial del 2013. Quan vam llançar el «Què fem amb tot això?» no vam saber anticipar l’eficàcia amb què el mateix sistema que va crear els cadàvers... >>

  • El Cos Vestit, DHUB, Barcelona

    "El Cos Vestit" reflexiona sobre la manipulació del cos humà al llarg de la història de la moda i il·lustra l'estandardització de la silueta i la forma del cos des del segle XVI fins al segle XXI. L'exposició està organitzada de manera cronològica i ocupa tota la tercera planta del museu, uns 655 m2. Una gran col·lecció de roba i estructures... >>

  • Arquinset-Setmana d'Arquitectura: 2nda edició de Paisatges Contemporanis

    La nova edició d'Arquinset arrenca amb una trobada per a la "Creació d'una base de dades pública dels cadàvers immobiliaris" i un taller: "Documenta des de l'aire" organitzat per Basurama. Es complementarà amb la preestrena el 20 de novembre del documental "Cases buides" sobre les conseqüències del boom immobiliari (Marisol Soto Romero i Manuel... >>

  • “Panoramic life”, Munic

    Aquesta col·lecció de fotos satelitales mostra que el traçat de les recents urbanitzacions especulatives és notòriament descontextualitzat del seu entorn. "Benvingut a la vida que esperaves" diu una de les promocions immobiliàries a la costa del sol. Com és la ciutat on podries desenvolupar la vida que esperaves? Com és la urbanització on es viu... >>

  • Hondakin Modernoak, Hirigileak testuinguru berriaren aurrean. COAVN, Bilbao

    El seminari "Urbanistes davant el nou context", organitzat per l'agrupació Basc-Navarra d'Arquitectes Urbanistes (AVNAU) i Ekos, Assessoria d'Investigació Mediambiental va brindar l'oportunitat de mostrar exemples del inventario fotográfico de la construcción especulativa abandonada a Espanya que retrata paratges ocupats per conjunts... >>

  • Arquinset-Setmana d'Arquitectura: Paisatges Contemporanis

    Cada societat reflecteix en el paisatge les seves capacitats, els seus somnis i les seves limitacions. Capacitats, somnis i limitacions que avui no depenen només de la seva organització i del seu potencial endogen, sinó també del lloc que ocupa davant dels fluxos mundials de capital, mercaderies, informació i persones. Ara bé, aquest paisatge és... >>

  • Ruïnes Modernes, FAD. Convent dels Àngels, Barcelona

    L'exposició «Ruïnes modernes, un topografia de lucre», reflectit en el llibre homònim publicat per l'editorial Àmbit, és fruit d'un procés continu d'investigació que arrenca el 2010 amb les primeres indagacions sobre universos d'oci, ciutats fantasmes i paisatges de lucre. La col•lecció dels casos presentats respon a una selecció personal de 60... >>

  • Moderne Ruinen, Leerstandskonferenz. Architekturhaus Kärten, Klagenfurt

    L'exposició "Ruïnes modernes, una topografia de lucre" va ser el preludi d'un cicle de conferències sobre el tema, organitzada per la Architektur Haus Kärnten, en el Napoleonstad, Klagenfurt. L'exposició, composta per fotos, imatges de satèl·lit, plans i vídeos, es va inaugurar el 5 d'octubre de 2013 en el marc de la "ORF - Llarga Nit dels... >>

  • Modern Ruins Berlin
    A Topography of Profit. Aedes, Berlin

    La exposició es el resultat d’un procés continu d’investigació que ha començat al any 2010 amb les primeres indagacions sobre universos de l'oci, ciutats fantasmes i paisatges de lucre. L'ocàs prematur d'alguns d'aquests assentaments a causa de l'esclat de la bombolla ens presenta amb imatges d'inquietant bellesa, la incongruència entre la vida... >>

  • Ruinas Modernas-Spain mon amour. Ico Museum, Madrid

    La peça central del treball esta formada per l’inventari fotogràfic de la construcció especulativa abandonada a Espanya. Dels mes de 60 casos fotografiats i investigats, al llarg de 10.000km, es mostren unes 30 urbanitzacions abandonades. L’exposició s’organitza en un recorregut on la informació s’agrupa per tipologies i espais, combinant realitat... >>

  • Llibre: Ruinas Modernas, una topografia de lucro

    "Ruïnes modernes, una topografia de lucre" és un inventari fotogràfic de la construcció especulativa abandonada a Espanya. Es retraten paratges ocupats per conjunts d'edificacions no completats dins del territori nacional. La recent implantació massiva d'enclavaments d'oci, complexos turístics i residencials de tota mena ha... >>

  • Casa Bancal. Cretas, Teruel

    La casa pretén aconseguir una integració total en el paisatge sense alterar la seqüència de bancals de vinya situats a la franja oest del solar. Aprofitant les condicions topogràfiques del terreny (quatre nivells de bancals de 4m d'alçada aproximada), l'habitatge s'adapta a un d'ells, seguint el seu perfil de desenvolupament i enterrant-se en ell.... >>

  • Museu Etnològic del Montseny, La Gabella. Arbúcies

    Per a assolir un marc adequat per a la nova museolgia de la col·lecció permanent del Museu es proposen diverses millores i reestructuracions en l'edifici existent que al seu torn permetran uns itineraris millorats i una circulació d'acord amb el guió museogràfic. La reordenació permetrà una fluida seqüència d'espais expositius i crearà unes sales... >>

  • Casa de les Llengües. Can Ricart, Barcelona

    Preexistència: una antiga fabrica, patrimoni industrial a escala urbana. Les dimensions i el llenguatge museístic fan referència a les qualitats d'aquest patrimoni. La sala expositiva manté la seva extensió original, sense interrupcions visuals, adaptant-se al volum i extensió tot respectant la historia del lloc.La estratègia museogràfica... >>

  • Observatori Fabra. Barcelona

    L'Observatori Fabra, a 413 metres d'altitud, presideix des del 1904 un lloc privilegiat en la muntanya del Tibidabo. L'edifici ofereix una extensa vista sobre Barcelona i a la vegada està prou a prop del cel per a poder recopilar la informació meteorològica, sísmica i astronòmica corresponent. El projecte de l'adeqüació d'espais per a aquestes... >>

  • El Cos Vestit. Museu de les Arts Decoratives,
    Palau de Pedralbes, Barcelona

    En el palau de Pedralbes s'ha reconstruït una bona part del Museu d'Indumentària amb mètodes expositius contemporanis. S'exemplifica amb aquesta posada en escena una de les possibles vies d'integrar els grans fons patrimonials en unes noves fórmules museístiques que entrellacin el testimoniatge històric i la interpretació crítica i... >>

  • "Cultura Catalana Singular i Universal”.
    Fira del Llibre, Frankfurt

    L'exposició del convidat d'honor en la fira de llibre de Frankfurt “Cultura Catalana, Singular i Universal”, s'estructura en dues parts clarament diferenciades. Un gran tancament curvilini separa la zona interior on se situa l'àmbit expositiu pròpiament dit de l'espai diàfan exterior on conviuen diferents activitats relacionades.
    L’interior, que... >>

  • Sopars amb estrelles. L'Observatori Fabra,
    Barcelona

    L'Observatori Fabra, a 413 metres d'altitud, presideix des del 1904 un lloc privilegiat en la muntanya del Tibidabo. L'edifici ofereix una extensa vista sobre Barcelona i a la vegada està prou a prop del cel per a poder recopilar la informació meteorològica, sísmica i astronòmica corresponent. Durant els mesos d'estiu el Observatori Fabra ofereix... >>

  • Navegants del Segle XXI. Museu Marítim, Barcelona

    L'exposició “Navegants del Segle XXI” en el Museu Marítim té com tema la navegació espacial europea amb la seva base en la Guinea francesa. La sala medieval de l'antiga drassana acull en aquesta mostra uns navilis d'alta tecnologia, protagonitzats per un coet (escala 1/20), una còfia (una reproducció a escala real) i la sala Júpiter (centre de... >>

  • Sensacions. Edifici Fòrum, Barcelona

    Un dels principals criteris d'actuació en l'Edifici Fòrum era respectar el caràcter de l'edifici d'autor i situar-se dintre de la “caixa negra” d'una forma exempta i independent, evitant al màxim ajuntar estructures existents amb suports i parets expositius.
    La instal·lació museogràfica “Sensacions”, situada en la primera planta en el vértex sud... >>

  • Proposta concurs Globo Celáqueo. Barcelona World Race, Barcelona

    La proposta per al “monòlit” i trofeu de la Barcelona World Race és un gran globus “celaquéo” (terme compost de celeste i aigua en l'esfera terrestre) que representa de forma objetual les dades i informacions indispensables per a la navegació. Aquest gran mapa tridimensional actua com fita, referència física d'un esdeveniment en mars llunyans i... >>

  • Restaurant "La Verónica". Rambla del Raval, Barcelona

    El restaurant La Verónica es va mudar a la Rambla de Raval. Els elements principals que configuraven l'espai original, ja convertits en marca o identitat pròpia del local, com el banc lluminós, les bombetes penjats i els colors es resituen en el nou espai de dues plantes per a crear una nova i més completa versió del exitós local.

    >>

  • Reforma Vasava Artworks Studio. Barcelona

    Un antic pàrking situat a la planta baixa es converteix en la seu de Vasava artworks, un estudi de grafisme que es dedica a la recerca de noves tendències, valors i idees en el camp de la comunicació.La seu comprèn un seguit d’espais amb utilitats tan diferents com despatx, botiga, sala d’exposicions, taller, estudi de grabació i sala de... >>

  • Stand COAC. Construmat, Barcelona

    L'encàrrec del COAC per al disseny d'un estand per a Construmat havia de girar entorn de la sostenibilitat, tema central i de debat al Construmat 2005, i mostrar el resultat d'un concurs d'idees per a una tenda de campanya, convocat pel propi COAC. Volíem implantar el marc idíl·lic de les tendes de campanya en l'atrafegada realitat firal sense... >>

  • Place, el món en una maleta.
    CCCB, Barcelona.

    Vasava Artworks i el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona presenten Place, el món en una maleta, un projecte d'investigació sobre les relacions entre l'entorn i el procés creatiu en el qual trenta-cinc dissenyadors han plasmat el món que els envolta. L'estudi gràfic de Barcelona Vasava Artworks va posar en circulació dues maletes amb un... >>

  • Guerrers de Xi'an.
    Fòrum Universal de les Cultures, Barcelona

    Les imatges dels jaciments i el procés arqueològic d'excavar acuradament els tresors amagats, van ser la principal font d'inspiració per a la posada en escena de “Els guerrers de Xi'an”.
    L'exposició s'organitzava en dos espais diferents però connectats entre ells: l'espai de la introducció (la sala d'audiovisual amb capacitat per a 250 persones)... >>

  • Les Presons de Franco. Museu d'Història de Catalunya, Barcelona

    'escenografia de les PRESONS DE FRANCO pretenia donar cos i veu al destí de tantes vides destrossades, víctimes dels seus ideals, conviccions o personalitats, que sense veu ni reconeixement oficial no podien formar part de la consciència col·lectiva, que ens salvaguardara d'una repetició històrica d’aquests fets tan aterradors. El conjunt d'una... >>

  • La Bossassona. Barcelona

    La bossassona pretén incorporar a la iconografia nadalenca de llum i color, dos elements més, el moviment i el so.És important que l’efecte de la bossassona llueixi igual tant de dia com de nit, ja que l’efecte de un carrer és tant o més diürn que nocturn.S’ha imaginat un objecte que en la seva repetició, donarà una sensació de firmament... >>

  • Cosmópolis, Borges y Buenos Aires. CCCB, Barcelona

    La relació entre l'escriptor argentí Jorge Luis Borges i la seva ciutat natal, Buenos Aires, es va intentar analitzar a l'exposició Cosmòpolis, Borges i Buenos Aires. Els set apartats: Fundació mítica, Fervor de Buenos Aires, El sud metafísic, La ciutat transfigurada, La Biblioteca infinita, L'heresiarca canonitzat i Cosmòpolis conduïen... >>

  • Tiran(i)a. CCCB, Barcelona

    L'experiència de la tirania, viscuda en aquest cas pels albanesos sota la dictadura d’Enver Hoxha entre els anys 1944 --1990 va ser el tema de l'exposició de Tiran(i)a.
    La història severa, dura i amarga de Tirana es va reflectir en l'escenografia de l'exposició. Es va utilitzar un llenguatge elemental, d'aspecte “cru” i s'absté de qualsevol... >>

  • Can Rei. Tordera, Barcelona

    La finca es troba en un punt elevat d'un terreny rural, des d'on es domina visualment la intersecció del paisatge precosta amb l’estrep del Mont Negre entre Hostalric i Tordera. Les restes d'una masia (sense sostre i amb algunes parets exteriors en mal estat) estratègicament situada al cim d'un turó, marquen la localització i l’escala del projecte... >>

  • Llibre: Cases de pel·lícula - Habitatge visionari al cinema

    El llibre examina l’arquitectura domèstica visionària al cinema. Es tracta d'una recopilació de 20 cases extraordinàriament imaginatives. La tipologia, la mida i el caràcter de les cases que cobreixen l'època entre 1924 i 1997 , representen visions concurrents d'un hipotètic futur i representen, en tres dimensions, el sentiment predominant i... >>

  • La otra Britania. Tecla Sala, L'Hospitalet

    La mostra presentava el treball de sis artistes nascuts a Gran Bretanya, David Batchelor, Michael Landy, Txad Mc Cail, Grayson Perry Bob i Roberta Smith i Marc Quím, que, inspirats pel pop Art, treballen amb materials i icones extrets de la cultura popular de la societat postindustrial.

    >>

  • Llibre: Arte y arquitectura: nuevas afinidades

    Aquest llibre incideix en les experiències comuns de l'art i l'arquitectura, en el que vénen compartint durant aquestes dues últimes decadas. Detecta les influències recíproques i establix les connexions entre dues disciplines que gairebé arriben a confondre's en una extrapolació i intercanvi mutu de resultats. El llibre està estructurat en vuit... >>

  • www.mycity.com. CCCB, Barcelona

    Una gran taula d'onze metres de diàmetre va acollir 46 ordinadors, cadascun dels quals mostrava la guia electrònica d’una ciutat existent. WWW.MYCITY.COM es va crear íntegrament a Internet i va estar composat per 50 aportacions realitzades per diferents creatius de cadascuna de les ciutats participants. La multitud d'espais representats a la... >>

  • Tresors de la Natura. Museu de Zoologia, Barcelona

    L'edifici de Domènech i Montaner va obrir les seves portes el 1888 com el cafè restaurant de l'exposició universal. La seva planta baixa està ocupada per un gran espai diàfan que gaudia d'una connexió directa i oberta amb l’exterior. Amb el temps i canvi d'usos les finestres de la planta baixa es van tapar i s’hi va posar una tanca fins que la... >>

  • Futur Compost. Palau de la Virreina, Barcelona

    FUTUR COMPOST tractava d'exposar el destí, l'actualitat i la història del disseny industrial català a través d'una selecció d'objectes que representessin, segons el comissari, l'eclecticisme de la nostra quotidianitat. Malgrat que els tres apartats de l'exposició, definits pel passat, el present i el futur marcaven un desenvolupament lineal i... >>

  • Salón Digital. CCCB, Barcelona

    SALÓ DIGITAL va ser una exposició itinerant que reunia unes 130 obres d'art realitzades amb ordinador, un conjunt de peces en dos o tres dimensions (fotos, dibuixos, escultures o instal·lacions), obres projectades (curtmetratges i animacions) i una selecció de treballs virtuals a Internet. La gran varietat de matèria i tècniques era un dels punts... >>

  • Viatge a la Lluna. CCCB, Barcelona

    L'exposició va presentar els objectes i l’story-board de la pel·lícula VIATGE A LA LLUNA, produïda per Frederic Amat amb el guió cinematogràfic de Frederic Llorca.

    >>

  • Caja de vidrio. Plaça del Born, Barcelona

    Unes estructures envidriades que serveixen d'entrada i ventilació per al pàrquing subterrani, es convertien en aparador o vitrina mitjançant un pla de color i llums d'emergència existents. Un “ready-made” enmig d'un espai públic altament freqüentat.

    >>

  • Restaurant "La Verónica". Carrer d'Avinyó, Barcelona

    LA VERÒNICA és un restaurant que s'ubica al cor del Barri Gòtic. La seva situació entre la plaça de la Verònica i la plaça de George Orwell va donar la primera pauta per al projecte: connectar a través d'un lloc públic (un restaurant) les dues places amb els seus respectius caràcters urbans i àmbits socials.
    Una línia de llums (constant en alçada... >>

  • Home sweet home. UIA 1996, Barcelona

    LLAR DOLÇA LLAR va pretendre ser una reflexió sobre la vida i l’entorn privat dels habitants de les grans ciutats: un modest “case-study” al voltant de l’habitació de l'home a la metròpolis. Va investigar el microcosmos dins del macrocosmos, entenent el primer com el lloc més pròxim, més quotidià, dins del qual l'home de la gran ciutat situa la... >>

  • Reforma Habitatge 31. Barcelona

    Una antiga pensió de 14 habitacions es converteix,- en diverses etapes de reformes estructurals i espaials,- en habitatge i estudi.
    La falta de vistes exteriors es compensa amb unes grans prespectives interiors que conecten de manera física i visual els diversos àmbits de l’habitatge.

    >>

  • Ewiger Weizen. Brot Museum, Ulm

    In einem einzigen Jahrhundert wurde der Weizenanbau von über sechzigtausend Landrassen auf ein paar Dutzend Hochertragssorten reduziert. Reste der verschwundenen Weizenlandrassen lagern in Samenbanken eingefroren und nummeriert. Rohmaterial für Experimente. Jenseits von seiner konkreten Bestimmung hat damit der Weizen als Verkörperung von Reichtum... >>